söndag 1 januari 2012

Tankar inför 2012

Det som jag är mest stolt över när det gäller 2011 är att jag påbörjat resan mot ett mer hälsosamt liv. Jag känner därför ingen panik och tänker därför inte ge några nyårslöften utan fortsätta på den inslagna banan.

Mitt mål är något som jag aldrig lär bli färdig med utan som kräver ett ständigt arbete - mer hälsa och harmoni i mitt liv. Viktmässigt vill jag gå ner i snitt 1 kilo per månad, låter som ingenting men 12 kilo bort på ett år är väldigt bra.

Jag tänker ge mig själv en utmaning eller ett fokusområde varje månad som ska syfta till, ja ni kan säkert gissa, mer hälsa och harmoni. Utmaningarna har jag inte bestämt u förväg utan jag tänker inför varje ny månad välja något som just då känns spännande, behövligt, aktuellt och lustfyllt.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en bra målsättning. Hoppas 2012 blir ett bra år!

    SvaraRadera
  2. Sunda, och förståndiga tankar.
    Kvalitet är så mkt bättre än kvantitet och det kommer även väl till pass i tankar kring hälsa och harmoni.

    SvaraRadera
  3. Välbefinnande och harmoni får man nog kämpa för att uppnå, det är ju inte som att någon kommer och säger "varsågod, här får du litet". Jag skulle också behöva sådan stilla tid då hjärnan inte hela tiden behöver tänka, fundera, lösa problem och utmaningar, därför tror jag att yoga, tai qui eller varför inte meditation är bra, man tvingas fokusera på något annat. Det blir bra att du kör dina egna fokusutmaningar, då kan du ju behovsanpassa dem efter dig själv och vad som just då pågår.

    SvaraRadera