onsdag 4 januari 2012

Blåsig onsdag

Idag kändes det riktigt skönt att vara ledig, dels för attvjag sovit lite dåligt och dels för att det blåste väldigt mycket. Jag unnade mig sovmorgon och sedan grötfrukost framför nyhetsmorgon. Tog sedan tag i disken som växt eftersom jag inte var hemma igår. Innan lunch såg jag första avsnittet av kronjuvelerna. Lunchen blev rökt lax, ägg, sås av yoghurt och senap till det en sallad. Gott. Snabb vila, följt av disk och fix. Därefter 40 min styrketräning här hemma. Känns mer o mer som att hemmaträning kommer att bli min grej. Tänk så gott det är med mellanmål efter träning.  Idag blev det te, keso blandat med rivet päron och kanel. Rekommenderas. Nu gäller det att klara min svåraste del av dagen. Kvällen.

4 kommentarer:

  1. Det låter som en bra dag, du har ett bra upplägg tycker jag. Hoppas kvällen går som planerat.

    SvaraRadera
  2. Men gud så god din lunch lät!

    Ang soppan så är det bara lite ihopsläng av vad vi hade hemma, haha. Hackade och stekte mjuka en bit purjolök och två morötter (i nån msk olivolja) slänge i en buljongtärning och hällde över vatten, lät det koka upp och bubbla i ca 10 min. Hade i 3 msk lätt creme fraiche, lät det koka nån minut till, kryddade med oregano och peppar. Smulade sönder 1 pkt fetaost och rörde ned i soppan - klart! :D Hoppas du förstår mitt "recept" haha :)

    SvaraRadera
  3. Kvällarna ÄR värst, då har man ju tid att känna efter.... ;)

    Kul att hemmaträningen funkar för dig. Jag har ännu inte kommit loss för att köpa gummiband men det är lika bra att göra det, snart är jag ju på resande fot igen och då vill jag ha dem att användas på hotellrummet.

    SvaraRadera
  4. Så är det. Alla måste hitta sin grej. Hemmaträning funkar inte för mig alls, men jag är glad att du hittat din grej :) Din lunch lät underbart god!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera