tisdag 31 januari 2012

Pizza

Oj vad jag har velat fram och tillbaka idag. Jag blev bjuden till en pizzakväll av mina nya vänner ikväll. Skulle jag chocka min kropp med Pizza nu?!? Lockande att avstå för att slippa pizzachock. Men samtidigt vill jag få nya vänner och jag behöver göra saker som är för min skull, som ger mig energi och glädje. Tänkte på olika alternativ. I sista sekund bestämde jag mig för att låta den psykiska hälsan gå före den fysiska och gå till vännerna. Nu är jag precis hemkommen och jag är jättenöjd med kvällen. Det var fler än jag som inte ville ha en hel pizza så vi var fyra som delade på en pizza. Kändes som en väldigt bra lösning. Lagom mätt och nöjd. Till det drack jag vatten. Efteråt en kopp svart kaffe. Chokladkakan avstod jag utan problem. Vi spelade också ett spel som alla hade spelat utom jag men jag kunde släppa lite på prestationsångesten och hade roligt. Det är verkligen välgörande att få träffa vänner i bland mitt i veckan. Här hemma på gården lever jag ju i en liten "gubbig" vardag där mina intressen och samtalsämnen alltid är i minoritet.

Dagen idag har varit ganska aktiv, jag har varit ute i stallet och ryktat hästarna, varit i ladugården en kort sväng, cyklat 7 km på 40 min på motionscykeln, lagat mat till idag och i morgon. I morgon är det jobb igen, denna gång eftermiddagspass. Jag planerar också att köra styrketräning, efter två dagar på motionscykeln.

1 kommentar:

  1. Det löste du på ett bra sätt. Att kunna hantera sin viktminskning när man är tillsammans med andra och inte kan kontrollera vad som ska ätas är svårt.

    SvaraRadera