söndag 1 januari 2012

Mitt 2011

Januari: Jag var riktigt trött på mitt sätt att äta, startade bloggen för att kunna reflektera över framgångar och bakslag. Börjar en kurs i qi gong.

Februari: Motivationen dalar - mycket tankar men lite handling. Får veta att jag ska bli moster.

Mars: Struntar totalt i mat motion och bloggande. Äter som jag vill. Fyller 30 år. Träffar nya vänner.

April: Gör en omstart i slutet av april med en vikt som är fyra kilo tyngre än starten i januari.  Avslutar kursen i qi gong. Gör en liten resa med familjen.

Maj: Jag börjar äta bra och träna så smått. Det börjar hända saker på vågen.

Juni: Bra månad både mat och motionsmässigt, vilket ger resultat på vågen. Skriver in mig på arbetsförmedlingen och börjar leta arbetsträningsplats. Arbetar med mindfulnessövningar.

Juli: Besöker vänner och får flera besök. Promenera mycket men får några rejäla återfall dock ganska korta. Trött månad med mycket konflikter.

Augusti: Jag känner mig väldigt peppad. Många goda tankar. Hittar en arbetsträningsplats. Besöker familjen och hemstaden.

September: Blir moster, börjar arbetsträna. Glad och trött på samma gång. Får tillbaka massa gamla stressymtom, allt annat blir lidande. Skadar ryggen.

Oktober: Har mycket ont. Tappar träningen helt. Känns som om jag bara försöker hålla huvudet över vattenytan och hitta rutinerna igen.

November: Försöker ta ansvar för mitt eget mående trots konflikter och strul som ligger utanför min kontroll, Maten fungerar ok. Tar hjälp av vänner. Positiv erfarenhet.

December: Fortsätter med att försöka hitta balans, börjar träna lite igen

2011 är ett år jag gärna lämnar bakom mig. Flera positiva saker har hänt men det känns ändå som ett tungt år. Viktminskningen har inte varit så stor men jag känner ändå att jag gjort många viktiga förändringar och framförallt förändrat mitt tänk och blivit snällare mot mig själv. Jag har börjat arbetsträna och två saker har blivit väldigt tydligt i och med det; Jag mår verkligen bra av att få verka i min profession. Utmattningsdepressionen finns ständigt med som ett spöke som jag kanske borde borde sluta fred med och se som en påminnare och vän.

1 kommentar:

  1. Nog tycker jag att du har hanterat året som gått riktigt bra. Det är ju med en helt annan ton (ja, i alla fall så läser jag in det i dina inlägg!) du funderat kring konflikterna i ditt liv men också att du är snällare mot dig själv. Du har trots allt fixat att arbetsträna och helt lätt har väl inte det heller varit med avseende på orken?

    Sträck på dig och var stolt, du har fixat ett tufft år och det är ingen annan än du själv som gjort det.

    Kram!

    SvaraRadera