torsdag 26 januari 2012

Konstig dag

Gårdagen klarade jag bra. 30 min styrketräning innan frukost och dagen drog igång. På kvällen åt jag fläskfile och potatisgratäng. Tackade nej till efterrätt och fikabröd.

På ett av läkarbesöken igår bestämdes det att jag skulle göra ett litet ingrepp i foten redan idag. Dagen idag hade jag tänkt använda till vila och till  socialt umgänge men den fick användas till sjukhussäng och operationbord istället. Trots att det bara var en liten sak som kunde göras utan narkos blev det tvätt, ombyte, nål och annat som jag inte räknat med så timmarna gick. Maten blev därför väldigt konstig och dagen stressig.
7.00 Havregröt
14.30 Två glas saft nästan under tvång av narkossköterskan, jag propsade på att jag hade vatten o banan i bilen men hon ville inte släppa iväg mig utan saften.
14.45 Banan och vatten
15.30 Fläskfile och potatisgratäng

Nu har jag påbörjat resan hem  och med mig finns en burk med keso och avokado, te, banan och vatten.

Har också gjort något stort jag meddelade jobbet att jag inte kommer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar