torsdag 19 januari 2012

Tröttheten har stulit min ork och min lust

Jag är förvånad över hur minnesstämning kan skifta. För någon dag sedan kände jag mig pigg glad och peppad. Nu känner jag mig urblåst, tom, trött, och less. Vill bara sova. Hade jag orkat känns det som om jag åkt och köpt en godispåse. Eller kanske inte för jag tänker inte denna svacka få förstöra mat och vikt. Motion har det inte blivit idag eller igår. Suget efter att äta och speciellt onyttigheter har varit enormt MEN jag har med ren hjärnavilja hålligt mig i skinnet och inte följt mina impulser. Skönt att veta att jag klarat det även on det är grymt jobbigt. Under natten hoppas jag på att fyllas med energi och glädje igen.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort att stå emot suget! Jag hoppas att energin återkommer till morgondagen.

    SvaraRadera
  2. Man kan svacka utan godis! Lyssna på kroppen och vila dig i form.

    Kram, pernilla be

    SvaraRadera