måndag 9 januari 2012

Pannkaksmetoden

Den metoden lär nog inte bli någon succé. Men det är vad jag använt mig av idag. Pannkakor stod på menyn och det är ju inte särskilt bra enligt någon metod men jag bestämde mig för att äta en pannkaka och istället för grädde och sylt åt jag tinade röda vinbär och mycket kesella som ju innehåller mycket protein och lite fett. Under stelningen som både är tråkig och tidsödande utnyttjade jag tiden genom att framför spisen göra 10 knäböj, 20 bakåtsparkar och 20 höga knälyft mellan varje vändning av pannkakorna och jag måste säga att det var riktigt effektivt. Jag hade koll på tiden samtidigt som jag fick upp pulsen och kände att det tog i både ben och rumpa. Men jag säger bara tur att ingen såg mig...

Dagen har fungerat bra förövrigt. Pannkakan gav inget ökat sug och jag höll mig mätt till mellanmålet som intogs på jobbet eftersom jag jobbat em idag. När jag kom hem hade jag lite ont i huvudet men bytte direkt om till träningskläder ( kände att det inte skulle bli av annars ) och körde mitt styrketräningsprogram för bål och överkropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar